آکادمی کتاب فوتبال

ساخت وبلاگ

ويژگيهاي شخصيتي تيپ شخصيتي  قهرمانان( ENFP)

ENFP ها خوشبين، خلاق و پر از شور و اشتياق و ايده هاي جديد هستند، مستقل اند و از اطمينان خاطر فراوان بهره دارند. آنان معاشرتي، پويا و شاداب بوده و خود به خودي و خود انگيختگي دارند. زندگي را مملو از فرصتها مي بينند، به سرعت بين وقايع و اطلاعات ارتباط برقرار مي کنند و با اطمينان بر اساس الگوهايي که مشاهده مي کنند، پيش مي روند. براي اين تيپ شخصيتي زندگي يک درام هيجان انگيز است.

 

چون ENFP ها به امکانات و احتمالات توجه فراوان دارند، به همه چيز علاقه مندند و ترجيح مي دهند بسياري از گزينه ها باز باقي بمانند. آنان ملاحظه کننده هستند، لذا از هر چيز عادي هر برداشتي را که بخواهند مي کنند. اين تيپ شخصيتي بسيار کنجکاو است. آنها ترجيح مي دهند به جاي تصميم گيري و داوري کردن، مسائل را درک کنند.

 

تيپ شخصيتي قهرمانان( ENFP)

 

ENFPها خلاق، سازگار و انعطاف پذيرند، براي الهام بيش از هر چيز ديگري اهميت قائل اند و اغلب نوآورهاي بکر و مبتکري به حساب مي آيند. از قوه تصور و تخيل فراوان برخوردار بوده، ذهني فعال دارند و به برداشتهاي شخصي و الهامات خود اهميت مي دهند. گاه به جاي سازگاري به روشهاي جديد توجه مي کنند. اين تيپ شخصيتي راههاي جديدي براي انديشه و عمل مي گشايد و آنها را باز نگه مي دارد. روحيه آنان پيوسته در حال تغيير است ENFP ها براي به اجرا گذاشتن ايده هاي نوآورانه خود به انرژي تکانه اي خود توجه دارند. براي آنها وجود مساله، انگيزه دهنده و جالب است. آنان عاشق حل مساله و پياده كردن ايده هاي جديد و نوآورانه هستند.

 

از قدرت کلام و بداهه گويي خوبي برخوردارند. آنان از اينکه در کنار ديگران باشند، انرژي فراوان مي گيرند و مي توانند با موفقيت، استعدادهاي خود را با نقاط قوت ديگران ترکيب کنند. ENFP ها بسيار خوشرو و با نشاط بوده و اغلب از خلق و خوي خوبي برخوردارند. اشتياق آنها به زندگي مي تواند مسري باشد. اين تيپ شخصيتي به رشد و پيشرفت ديگران علاقه مند است، با همدلي با ديگران رفتار مي کند و از خود گرمي و صميميت نشان مي دهد. خواهان تاييد ديگران بوده و به راحتي از ديگران قدرداني و حمايت مي کنند. آنان از اختلاف و تعارض پرهيز کرده و بيشتر به دوستي و هماهنگي با ديگران علاقه مندند. با ديگران صميمي بوده و به راحتي مي توانند با آنها كار كرده و كنار بيايند.

 

ENTP و ENFP:

شهود برونگرا قهرمانانه. ENTP ها و ENFP ها در حالت قهرمان ، مشتاق ، نوآور و پر از ايده و امکانات هستند. آنها در هر شرايطي پتانسيل مي بينند و مي توانند از توانايي خود براي تفکر خارج از چارچوب استفاده کنند تا تقريباً از هر خراش يا معضلي خارج شوند.

 

مشخصات يک نوع شخصيت ENFP

 

برون گرايي

ENFP افراد برون گرا هستند و دوست دارند با مردم تعامل داشته باشند. آنها حيوانات اجتماعي هستند ، به همين دليل شناخته شده است که آنها سرگرم کننده هستند و داراي انرژي بي پايان هستند.

 

بينش

آنها به جاي انعطاف پذيري ، يک تفکر انتزاعي دارند. آنها ترجيح مي دهند روي جزئيات ريز تمرکز نکنند. آنها عمدتا بر روي احتمالات تمرکز مي کنند.

 

احساس

ENFP تصميمات خود را با قلب و نه مغز مي گيرند. آنها به جاي منطق و هدف ، ارزش بيشتري براي احساسات و ارزش ها دارند. آنها اجازه مي دهند احساسات و عواطفشان تصميماتشان را راهنمايي کنند.

 

ادراک کردن

آنها تمايل به انعطاف پذيري دارند و دوست دارند گزينه هايشان را باز نگه دارند. گاهي اوقات ، آنها همچنين تمايل به تاخير در تصميم گيري هاي مهم و به تعويق انداختن دارند. آنها روال يکساني را دوست ندارند. آنها نگرش بي دغدغه اي دارند و زودرنج هستند.

 

نقاط قوت ENFP

  • فوق العاده اجتماعي
  • گرم و مشتاق
  • دلسوز و دوستانه
  • خلاق و پرانرژي
  • بر پايه ي مردم؛ مهارت هاي عالي
  • کاريزماتيک و خودجوش
  • در مورد افراد بسيار شهودي و ادراکي است
  • انجام کارهاي معمول را دوست نداريد
  • مهارت هاي ارتباطي قوي
  • آينده نگر

 

نقاط ضعف ENFP

  • تمايل داريد که به راحتي خسته شويد
  • تمايل به تکانه داشته باشيد
  • براي مدت طولاني روابط بد را حفظ کنيد
  • تمايل به آزار دادن داريد
  • انتقاد و درگيري را دوست نداريد
  • به نيازهاي خودشان توجه نکنيد
  • کارهاي مربوط به جزئيات را دوست نداريد
  • شوق ممکن است باعث غير واقعي بودن آنها شود

 

ENFP در محل کار

در محل کار ، ENFP به فکر استفاده از خلاقيت خود براي ابراز وجود و سود بردن ديگران است. ENFP ها مي خواهند فرصت ها را براي خود و افراد ديگر کشف کنند و با ديد و الهام به کار آنها نزديک شوند. آنها از پذيرش مشکلات خلاقانه يا مردم مدار که خواستار راه حلي تخيلي و اصلي هستند لذت مي برند.

 

ENFP غالباً با اعتقادات خود در زمينه هاي بشردوستانه انگيزه مي گيرد و کار مطابق با ارزش هاي آنها مي خواهد. آنها به ويژه علاقه مندند که به افراد ديگر کمک کنند تا رشد کنند. آنها تمايل به انتخاب مشاغلي دارند که به آنها امکان مي دهد آرمان هاي رشد شخصي و بيان هنري را دنبال کنند.

 

ENFP کار معمول را دوست ندارد و انواع کارها و چالش ها را مي خواهد. آنها ترجيح مي دهند برنامه خود را تنظيم کنند و در هنگام زين شدن با مقررات بيش از حد يا جزئيات پيش پا افتاده ، رفت و آمد کنند. آنها به دنبال کارهاي سرگرم کننده و بديع هستند که به آنها اجازه مي دهد تخيل داشته باشند و به روشي غير ساختاري و حمايتي با افراد ديگر ارتباط برقرار کنند.

 

محيط کار ايده آل براي ENFP آرام و دوستانه است ، با محدوديت هاي محدود در خلاقيت. شغل ايده آل براي ENFP به آنها امکان مي دهد الهام خود را دنبال کنند ، کنجکاوي خود را برآورده کنند و راهکارهايي را به دست آورند که به روشهاي ابتکاري و بديع به نفع مردم باشد.

آکادمی کتاب فوتبال...
ما را در سایت آکادمی کتاب فوتبال دنبال می کنید

برچسب : مهارت هاي ارتباطي قوي, نویسنده : آکادمی کتاب فوتبال faketab بازدید : 100 تاريخ : سه شنبه 2 دی 1399 ساعت: 21:16